Afspraak maken
Afspraak spreekuur
Spreekuren op afspraak zijn dagelijks tussen 8.00 en 12.00 uur en tussen 15.00 en 17.00 uur. Er is geen inloopspreekuur meer. Voor het spreekuur moet u altijd vooraf een afspraak maken. Er zijn twee manieren hoe u deze afspraak kan inplannen:
1. Telefonisch een afspraak inplannen
Bij het telefonisch maken van een afspraak zal de assistente vragen naar de reden van uw contact. Ze is daartoe opgeleid en doet dat om zo goed mogelijk een inschatting te maken van de aard en spoedeisendheid van uw klachten. Zo kan zij beoordelen bij wie u het beste een afspraak kan maken, hoe snel dit nodig is en hoe lang de afspraak moet duren. De assistente is (net als de huisarts) verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan.
Heeft u meerdere klachten of vragen, of betreft het een langer gesprek of een ingreepje, geef dit dan duidelijk aan bij het maken van de afspraak, dan kunnen wij er rekening mee houden in onze agenda. Dit voorkomt teleurstellingen en een lange wachttijd.
2. Online een afspraak inplannen
Het is ook mogelijk om online een afspraak te maken via ons patiëntenportaal. Inloggen gebeurt middels DigID. Bij het online plannen van een afspraak dient u eerst enkele vragen te beantwoorden, om te bepalen of het niet beter is dat u toch belt met de praktijk. Lees hier meer over het patiëntenportaal.
Privacy
Om uw privacy te beschermen verzoeken wij u vriendelijk niet naar de balie van de huisartsenpraktijk te komen voor het maken van een afspraak. Telefonisch kan de assistente de reden en urgentie van uw bezoek in alle rust en met waarborgen van uw privacy bespreken. Dit voorkomt ongemakkelijke situaties aan de balie met wachtenden achter u. Dit geldt uiteraard niet wanneer u vanuit de spreekkamer door één van de huisartsen of praktijkondersteuners naar de balie wordt verwezen voor het maken van een vervolgafspraak.
Afspraak annuleren? Laat ons dit tijdig weten!
Helaas constateren wij dat het aantal patiënten dat niet verschijnt op een gemaakte afspraak bij huisarts, assistente of praktijkondersteuner toeneemt. Het aantal patiënten dat een afspraak voor het spreekuur van de huisarts wil maken neemt nog steeds toe. In de tijd die bij uw huisarts voor u gereserveerd stond had uw huisarts ook een andere patiënt kunnen helpen. Uw huisarts wil de wachttijd voor een afspraak zo kort mogelijk houden, immers u wilt ook met uw medische klacht zo snel mogelijk geholpen worden. U kunt hieraan meewerken door op tijd uw afspraak telefonisch af te zeggen.