Klacht of compliment
Een klacht? Bespreek uw onvrede met uw huisarts
Wanneer u ontevreden bent, stellen we het op prijs dat u dit met ons bespreekt. Wanneer wij op de hoogte zijn van uw onvrede, dan kunnen wij proberen het voor u op te lossen. Wanneer u een klacht heeft, vragen wij u een klachtenformulier in te vullen en bij ons in te leveren.
» Download hier het printbare klachtenformulier.
» Download hier het digitaal invulbare klachtenformulier.
Een interne klachtencommissie kijkt dan naar uw klacht en gaat na wat er mis is gegaan en wat er verbeterd dient te worden. Dit wordt besproken met het hele team, inclusief de betrokken medewerkers. Meer informatie over de procedure en de afhandeling vindt u op de bovenstaande klachtenformulieren.
Is het lastig voor u om een klacht rechtstreeks bij ons in te dienen, of komt u er met ons niet uit? Dan kunt u uw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met u naar een oplossing van uw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat u de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. U kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van SKGE. De klachtenfunctionaris is eventueel te bereiken via T 088-0229190.
Als u er met uw huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt u een uitspraak over uw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is.
Het oordeel van de geschilleninstantie is bindend. Meer informatie kunt u vinden op www.skge.nl.
De kracht van complimenten
U zult het vast herkennen: als er dingen niet goed gaan, dan gaan we snel over tot klagen, maar als de dingen goed gaan… Dan vinden we dat de normaalste zaak van de wereld. En ook al is het ons werk om goede zorg te leveren, tóch is het meer dan fijn om eens van mensen terug te horen: dat hebben jullie echt heel erg fijn voor ons geregeld.
We zijn als zorginstantie verplicht om een klachtenregeling te hebben. Waarom daar niet iets positiefs tegenover stellen?
Het medicijn tegen klagen… Geef een compliment!
Mail uw compliment aan ons via complimentbaarlo@cohesie.org.
En weet: op één compliment kunnen wij tenminste drie dagen vooruit! Alvast heel erg bedankt namens het hele team!